måndag 26 april 2010

Var tog helgen vägen?

Helgen passerade omärkt förbi, eftersom jag jobbade både fredagkväll och lördag så känns det inte ens som att helgen dök upp. Det var kurs på Utbildningshuset på Frösön där jag och kollegan T skötte markservicen, inget direkt betungande jobb, fixa med fika, middag och småplock för kursdeltagarna.

På lördagskvällen kikade tremänningen J förbi och hade med sig en kartong tysklandsöl, lite onödigt eftersom jag hade varit och bunkrat på Systemet. Vi tog någon whiskey och öl och sedan åkte vi iväg till Österåsen, där vi hade hört ryktas om att det var kalas och badtunna...när vi kom fram var det dock bara fem grabbar där, varav en halvsov i tunnan...det enda quinntimmret som var där hade gått och lagt sig. Lite antiklimax, men vi tog någon öl till och sedan for vi hem.

Söndagen visade sig vara riktigt solig och behaglig, efter lite varma mackor och Cola för att bota den lilla huvudvärk som lördagskvällen bjöd på plockade jag fram en madrass och bäddade till det lite ute på verandan, sedan åkte talboken igång och jag fick en trevlig siesta. =)

Inga kommentarer: