måndag 3 maj 2010

Valborgshelgen

På valborgsafton slängde jag ner lite älg i marinad och sparkade igång grillen, därefter fick jag besök av några släktingar, vi satt hemma på farmen och tog ett par öl innan vi åkte till världsmetropolen "Böle" för att kika lite på deras hemgjorda majbrasa och dricka lite whiskey. Det hela var en väldigt lugn tillställning och jag var hemma och i säng redan vid 02-snåret.

På lördagen blåste det så sjuhelsikes mycket att jag mest höll mig inomhus, fram på kvällskvisten ringde en kamrat och berättade att det var skabbräv på byn, så jag drog på mig grönkläderna och kilade ut för att se om jag kunde få den på kornet...vilket jag också gjorde en kort sekund, lagom länge för att se att den var helt "rumplös" bortsett från en liten tofs längst ut på svansen. Tyvärr var det lite långt håll och dumt läge med tanke på den bebyggelse som finns i närheten. Efter en timmas passning i snålblåsten gick jag in och bänkade mig framför tv:n istället.

Söndagen fortsatte med samma blåsväder så jag körde en kombinerad tvätt och städdag och höll mig inne precis hela dagen. På kvällskvisten kilade jag ut igen för att se om jag kunde få syn på skabbräven igen, den lyste dock med sin frånvaro men istället fick jag celebert besök av tre rådjur som lugnt gick och betade på åkern, som minst 25-30 meter ifrån mig, helt ovetandes om att ett kliande pekfinger darrade på avtryckaren ett stenkast bort. =)




2 kommentarer:

Jennie sa...

Men coola bilder! :) Man ska vara snäll med bambi vettu!

Fredrik sa...

Jamen jag VAR ju snäll...bara pekade lite på dem med bössan, inget mer. =)