onsdag 26 maj 2010

Lite uppdatering.

En smärre folkstorm bröt ut när Svenskarna insåg att jag inte uppdaterat min blogg på nästan 2 veckor, så för att minska oroligheterna tänkte jag iaf göra ett litet inlägg idag. =)

På västfronten intet nytt: Vardagen lunkar så sakta på, en av skabbrävarna är skjuten och den andra var i så dåligt skick att den mest troligt gått och självdött, den har inte setts till på över en vecka iaf och det är ju skönt.
Har inhandlat en abborrmjärde som jag provkört, den gav ett magert resultat första dygnet, en liten abborrpinne som fick åka tillbaka till friheten. Nu är ju inte vädret det bästa så igårkväll plockade jag upp den i väntan på mindre blåsvind.

Kronprinsessan ska visst gifta sig, om någon mot förmodan har gått och missat det. Ett jäkla spektakel, det är vad det är. Monarkin är en förlegad instutition som skulle lagts ner för länge sedan, den passar inte in i ett modernt, demokratiskt samhälle...nu kanske någon rojalist harklar sig och börjar att ta sig ton, men göre er icke besvär...ni kan prata om traditioner, PR och 200-åriga avtal hur mycket ni vill...i MIN värld står ingen medborgare över lagen, att födas till ett ämbete som statschef är så urbota dumt att jag knappt finner ord.
Att inte vi, som betalar hela familjens uppehälle inte heller har någon insyn i vad våra pengar används till är ju också ett litet udda upplägg kan man tycka.

Avsätt samma slant som idag krävs för upprätthållande och bevarande av gamla slott, slå upp portarna till dem och gör dem till museum och vandrarhem så blir de i stort sett självgående.
Carl-Gustaf har troligtvis fickorna fulla med slantar så han och Silvia överlever säkert, om inte kan han ju kanske sälja någon av sina gamla bilar, han har ju mer än en har jag hört.
Han kanske till och med har en krona över så att han kan sponsra mitt bröllop i framtiden, vem vet?

6 kommentarer:

Knotty sa...

Hmmm....jag kan lägga..*räknar slantarna*...4 kronor på ditt kommande bröllop (ja även fast jag inte av kunglig börd är)

Fredrik sa...

Perfekt...när jag fått ihop en sisådär 30-40 000 ska jag börja leta en brud. =)

Vickantoria sa...

Du kan få en femma av mig, jag får ju flerbarns tillägg i barnbidraget... Du kan ju börja leta efter en dama redan nu, tycker jag!

Fredrik sa...

Schysst Vickan, får man mängdrabatt alltså? Isåfall får du skaffa fler så jag också får mer. ;)Beträffande damfrågan...har du någon singelväninna som kan tänka sig att ta ur en älg...be henne ringa mig isåfall. *s*

Vickantoria sa...

Här blir det inga fler barn! Men du kan ju ta och sätta igång att producera lite själv! Jag går igenom singelregistret... det där med älgen kan bli lite komplicerat... återkommer! ;)

Sandra sa...

Tjena hej... trevligt att du har en blogg. Är hos syster nu och vart uppdaterad om de;)
Ha de!

Sandra