onsdag 5 maj 2010

Tentaångest

Fredagen närmar sig med stormsteg och med den även min maskinbefäls-tentamen, jag kan ju lugnt konstatera att det har lästs alldeles åt helsike för lite i den fina boken jag fick med mig hem, men diagram på olika verkningsgrader ÄR inte rolig kvällsläsning, det är bara så. Men ikväll ska jag banne mig ta mig i kragen och åtminstone försöka öppna boken en liten stund.

Igårkväll var jag på invigning av en skyttesimulator som Studiefrämjandet varit med och sponsrat här i Svenstavik, Bergs jaktkrets hade en lite kortare information om sitt nya arrende på "Viggesågen" där en del kursverksamhet kommer att bedrivas från Juli och framåt.
Efter det besöket hade jag planerat att kila ut på lägdan igen och se om jag kunde få korn på den förbanskade skabbräv som springer omkring hemmavid, men väl hemma vid 21:30-snåret insåg jag att jag inte fått någon middag under dagen så det blev några varma mackor och därefter infann sig den beryktade paltkoman.
Jag fick dock se tre st älgar ute på bete en knapp kilometer hemifrån så helt bortkastad var inte kvällen. =)

Inga kommentarer: